2014. október 25., szombat

Barátságból Szerelem - 6. rész

  
[Rentai Renáta]

Reggel a sulihoz érve, mint az elmúlt hónap minden napján, ilyenkor most is egyenest befelé veszem az irányt - miután odaköszönök a lépcsőn álló Zsoltiéknak -, a tantermünkbe, ahol leülve a helyemre, hallgatom tovább a lejátszómon lévő zenéket.
Egyedül lévén a teremben, valami fura érzés kerít hatalmába, amely azt sugallja, hogy ez a mai nap más lesz, mint az eddigiek. Valami történni fog. De, hogy mi? Azt nem tudom. Csak remélni tudom, hogy hamarosan ki fog derülni.
Amikor nem sokkal később csatlakoznak hozzám a többiek is, Virággal elegyedek beszédbe, mind addig ameddig be nem lép a terembe, Vladár. Akinek, mint mindig az eddigi elmúlt órákon, most is én jutok az eszébe, miszerint feleljek.
Magamban egy: Szuper! Már megint én! – mormogással, kiveszem a fülhallgatókat a fülemből, majd felállva a helyemről, teljesítem a tanár kérését.
A felelésem nem tart tovább alig öt-hat percnél, így amikor kijelenti számomra az ötöst, egy bólintás kíséretében visszaülök a székemre…
A nap további részében, hol feleltettek a tanárok, hol pedig dolgozatokat írattak velünk, amely egyikünknek sem volt ínyére.
Amikor kicsengetnek az utolsó óráról, Virággal, Ricsivel és Ádámmal tartok hazafelé. Az utóbbiról, most is igyekszem nem tudomást venni, így ezért ahogyan újabban szoktam, Virággal beszélgetek, mint ahogyan ő is teszi Ricsivel, jóval lemaradva mögöttünk, ami nem kis megkönnyebbülés számomra.
Néha már, nehezemre esett az, hogy közömbösséget mutassak iránta, ahogyan az is, hogy ne vegyek róla tudomást.
Főleg meg az olyan alkalmakkor, amikor próbálkozott. Minden egyes ilyen alakomkor, már csak egy vékony hajszál választott el csupán attól, hogy megtörjek. De olyankor, mindig az eszembe jutott az, amikor minden szó nélkül, elhagyott.
Ez segített is az elején… viszont amikor az egyik nap úgy ébredtem, hogy nem kerülöm tovább, és meghallgatom azt, amit mondani akar, akkor: már késő volt. Ébredtem rá.
Már nem próbált meg beszélni velem.
Már nem vett nekem reggelit…
… és már többé, nem jött elém reggelente, hogy együtt menjünk iskolába…
Helyette, ugyanúgy viselkedett velem, ahogyan én vele.
Rendben.
Az egyik énem azóta is azt hajtogatja, hogy ez így volt korrekt tőle, amiért én sem viselkedtem vele másképp.
Viszont a másik, pedig csak az, hogy ha ilyen kis rövid idő alatt feladja, akkor valószínűleg nem is lehetett neki olyan fontos az, hogy megbékítsen.
Elfogadtam a viselkedését, bár rosszul esett… és fel is idegesített olykor: hisz – kérdem én -, ő mi jogon viselkedik így velem szemben? Tudtommal, nem én léptem le, és hagytam magára a másikat, csak úgy cakompakk?!
-         Hahó! Reni??? Itt vagy? – hallom meg Virág hangját, mire megrázva a fejem, bocsánatkérően nézek rá.
-         Bocs. Ne haragudj, csak máshol jártam gondolatban – kérek tőle bocsánatot szóban is. – Miről is volt szó?
-         Csak arról, hogy akkor… izé, ugye eljössz velem a plázába? Tudoood, anyának szeretnék ajándékot venni.
-         Hát, persze, hogy elmegyek veled – mosolygok rá.
-         Uuu, köki! Akkor, találkozzunk a plázánál, mert ott fog majd Ricsi kitenni. Ugye, nem baj?
-         Nem, persze, hogy nem – nyugtatom meg. – Akkor, úgy egy óra múlva?
-         Oki. És, köki nagyooon, hogy eljössz velem, és segítesz – ölel magához. – Már alig várom – kezd el tapsikolni, majd elköszönünk egymástól. Míg a Virágra váró két fiúnak, egy: Hello –t, dobva intek oda.
Befordulva az utcánkba, a házunkig megszaporázom a lépteimet… ahova amint megérkezem, köszönök a konyhában tevékenykedő anyának, akinek miközben röviden elmesélem a mai nap történéseit, almával a kezemben ülök fel a konyhapultra, és a lábamat lógatom.
-         És, mit szeretnétek venni, Virág anyukájának? – kérdezi, kíváncsian.
-         Azt még nem tudom. Majd, ott kiderül. Tényleg, nekem hamarosan ott kell lennem a plázánál – jelentem ki, amikor az órámra pillantok.
Mielőtt viszont elindulnék, gyorsan felszaladok a szobámba, ahova letéve a táskámat, átöltözöm, majd aztán elköszönve anyától, a plázához igyekszem.
Azonban amikor megérkezem, Virág helyett, valaki mást találok ott…
-         Te, mit keresel itt? – kérdezem, amikor közelebb lép hozzám.
-         Beszélnünk kell! És, most kénytelen leszel meghallgatni, vagy ha elrohansz, utánad megyek, és addig nem foglak békén hagyni, ameddig nem engedsz abból a fene nagy makacsságodból – nézz határozottan a szemembe.
Egy pár másodpercig, még rövid latolgatásba kezdek, miszerint, hogy hagyjam őt fakép, és ne törődjek azzal, hogy éppenséggel mit akar. Vagy pedig, engedjek a kérésének, hogy végül megtudhassam azt, hogy mit akar nekem mindenáron megmagyarázni?
Végül az utóbbi mellett döntve, beleegyezésül biccentek felé, tudatva vele, hogy kezdheti.
-         De ne itt. Menjünk be – int a pláza alsó szintén lévő palacsintázó részlegre.

Miután a rendelésünket megkapjuk, Ádám egy korty Cola után, szólásra nyitja ajkait…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése